Jak nie szkodzić sobie wpisami w serwisach społecznościowych cz. II

Wizerunek, który kreujemy poprzez Sieć, często stanowi skuteczną reklamę naszej skromnej osoby. Dobrze i ciekawie podane informacje mogą nam pomóc w znalezieniu pracy lub dodatkowych zleceń. Ale nie wszystko złoto, co się świeci – niektóre wpisy oraz zdjęcia potrafią zepsuć nam opinię i pogrążyć nas w oczach potencjalnych lub obecnych pracodawców.

Do takich „wtop” można zaliczyć:

  1. Obraźliwe komentarze i opinie. Każdy ma prawo do wyrażania opinii na rozmaite tematy, a przestrzeń Internetu jest wymarzonym do tego medium. Pewnie są rzeczy, osoby i zjawiska na które patrzysz z przychylnością , ale są i takie, które szarpią Ci nerwy. Jeśli nie chcesz zniszczyć sobie dobrej opinii, staraj się wyrażać poglądy w kulturalny, przemyślany i wyważony sposób. Fanatyzm, obraźliwe słowa, pogarda i niechęć do innych nie są najlepszymi nośnikami pozytywnego wizerunku.
  2. Wrzucanie zdjęć będąc na „chorobowym”. Masz prawo zachorować i poleżeć z gorącą herbatką w cieple domowych pieleszy. Ale już robienie numerów pod tytułem – umieram na grypę, ale w tym samym czasie pląsam sobie na parkiecie na weselu kuzyna i potem wrzucam fotkę na profil, żeby w komentarzach poczytać jakim to jestem mega hiper tancerzem – to chwyt poniżej pasa. Pracodawca za takie akcje nie daje podwyżki! A i ZUS nie przyznaje za to medali!
  3. Krytykowanie pracodawcy. Nie ma ludzi doskonałych, więc i Twój szef czasami da Ci powody do kręcenia nosem. Ale jeśli zależy Ci na pracy i szacunku ze strony przełożonych oraz dla samego siebie – to staraj się przymknąć oko na niewielkie uchybienia Twojego pracodawcy. Chyba, że jest tyranem i przykuwa Cię do biurka lub każe kopać rowy łyżką do butów – wtedy wiej jak najdalej. Ale nie obsmarowuj szefostwa ani kolegów z pracy na publicznym forum. Chyba, że chcesz problemów natury prawnej – pozwu o zniesławienie lub o ujawnienie tajemnicy biznesowej.

I to by było na tyle. Pamiętaj, że nie jesteś anonimowy w Internecie i Twoje komentarze, zdjęcia, gry i grupy zainteresowań wiele o tobie mówią. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy coś pisać lub udostępniać – dwa razy się zastanów! O dobrą opinię wśród pracodawców i zleceniodawców trzeba się mocno starać. A jednym nieprzemyślanym wpisem można ją stracić!

 

Jedna odpowiedź do “Jak nie szkodzić sobie wpisami w serwisach społecznościowych cz. II”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 × five =